Jest przeznaczony do adaptacji samochodowych silników benzynowych w celu zasilania gazem ziemnym CNG posiadających od 2 do 8 cylindrów. Instalacja charakteryzuje się łatwym montażem zintegrowanych komponentów oraz uproszczoną kalibracją systemu. Dla użytkownika jest obsługiwana intuicyjnie i ceniona za bezawaryjność. Sterownik systemu posiada system autodiagnozy OBD, który współpracuje z samochodowym systemem diagnostycznym.
Reduktor CNG, model RMJ-3, dwustopniowy, sterowany elektronicznie. Reduktor redukuje ciśnienie gazu z aż 200 bar na wejściu od butli CNG do tylko 2 bar na wyjściu na listwę wtryskową. Charakteryzuje się bardzo dużą wydajnością 40 kg/h. Reduktor posiada wbudowany filtr, elektrozawór odcinający dopływ gazu podczas pracy na benzynie i zawór bezpieczeństwa.
Zespół filtrujący z czujnikiem i wymiennym wkładem umieszczony jest na przewodzie łączącym reduktor z listwą wtryskiwaczy i oczyszcza gaz. Posiada zabudowany czujnik temperatury i ciśnienia gazu.Filtr gazu w systemie EASY FAST OBD wyposażony jest dodatkowo w czujnik temperatury gazu oraz czujnik podciśnienia powietrza w kolektorze ssącym. Zalecane jest stosowanie oryginalnych filtrów producenta, mają one dużą skuteczność filtrowania.
Wtryskiwacze JP cechują się dużą funkcjonalnością. Można je rozłączać i łączyć w grupy tworząc listwę wtryskową. Małe gabaryty dają możliwość łatwiejszego i precyzyjniejszego montażu . Dla użytkownika z pewnością zostaną docenione za cichą pracę i wysoką trwałość.
Przełącznik elektroniczny posiada następujące funkcje: dwie pozycje wyboru zasilania: gaz/benzyna, wskazanie rodzaju i ilości pozostałego paliwa aktualnie używanego, przy użyciu diód świetlnych. Jest ponadto wyposażony w sygnał akustyczny, który aktywuje się w następujących warunkach: powrót do zasilania benzyną z powodu braku paliwa LPG, lub powrót do zasilania benzyną w celu dokonania diagnostyki systemu.
Sterownik (komputer ECU) zarządzający systemem zasilania gazowego, wyposażony jest w diagnostykę OBD. Strategia kontroli elektronicznej jest zarejestrowana na mapie sterowania wtryskiwaczami gazu, która zawiera także wartości obrotów silnika i czasów wtrysku benzyny. Czujnik ciśnienia i temperatury gazu są częścią składową systemu i wysyłają sygnały skierowane do komputera, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania pojazdu. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zainstalowany przed reduktorem dostarcza sygnał wykorzystywany do określenia momentu przejścia z benzyny na gaz po uruchomieniu pojazdu. Przejście w tryb pracy na gazie uzależnione jest również od czasu jaki minął od uruchomienia pojazdu i od prędkości obrotowej silnika. Sterownik posiada ponadto funkcje diagnostyczne oraz funkcje automatycznego powrotu na benzynę w przypadku awarii, bądź wypalenia gazu w zbiorniku.