EASY FAST DIRECT INJECTION, jest odpowiedzią Landirenzo, na rosnącą ilość samochodów, wyposażonych w silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Opiera się na sprawdzonych komponentach LOVATO, oraz zupełnie nowym elektronicznym sterowniku instalacji, który odczytuje i przelicza specyficzne dla silnika z bezpośrednim wtryskiem parametry.
Reduktor, parownik model UHP, jednostopniowy, sterowany elektronicznie o dużej wydajności. Zalecany do samochodów wyposażonych w silniki 5,6,8 cylindrowe o mocy maksymalnej ok 270 KM HP do 315 KM SUPER HP. Pełni funkcję regulatora ciśnienia gazu LPG z wykorzystaniem gorącej cieczy chłodzącej silnika do zmiany stanu skupienia LPG na gazowy. Posiada wbudowany elektrozawór gazowy i filtr fazy ciekłej LPG.
Reduktor - parownik, model RGJ-3.2 DD, jednostopniowy, sterowany elektronicznie. Szczególnie zalecany do samochodów wyposażonych w silniki o mocy maksymalnej do 170 KM, z bezpośrednim wtryskiem i doładowanych. Pełni funkcję parownika ciekłego gazu LPG, który z wykorzystaniem gorącej cieczy chłodzącej silnika, zmienia stan skupienia LPG na gazowy. Redukuje ciśnienie gazu, umożliwiając szeroki zakres regulacji. Posiada wbudowany filtr fazy ciekłej LPG. Model DD ( double diagraph ) to unikatowe urządzenie na rynku LPG, charakteryzuje się zmiennym ciśnieniem wyjściowym gazu zależnym od obciążenia silnika.
Zespół filtrujący z czujnikiem i wymiennym wkładem umieszczony jest na przewodzie łączącym reduktor z listwą wtryskiwaczy i oczyszcza gaz. Posiada zabudowany czujnik temperatury i ciśnienia gazu.Filtr gazu w systemie EASY FAST OBD wyposażony jest dodatkowo w czujnik temperatury gazu oraz czujnik podciśnienia powietrza w kolektorze ssącym. Zalecane jest stosowanie oryginalnych filtrów producenta, mają one dużą skuteczność filtrowania.
Wtryskiwacze KP lub DP charakteryzują się cichą pracą i wysoką trwałością. Można je rozłączać i łączyć w grupy tworząc listwę wtryskową. Małe gabaryty dają możliwość łatwiejszego i precyzyjniejszego montażu. Dopasowanie do mocy i pojemności silnika, odbywa się za pomocą kalibrowanych dysz. Szybkość reakcji wtryskiwacza pozwala na zastosowanie w silnikach z bezpośrednim wtryskiem.
Przełącznik elektroniczny posiada następujące funkcje: dwie pozycje wyboru zasilania: gaz/benzyna, wskazanie rodzaju i ilości pozostałego paliwa aktualnie używanego, przy użyciu diód świetlnych. Jest ponadto wyposażony w sygnał akustyczny, który aktywuje się w następujących warunkach: powrót do zasilania benzyną z powodu braku paliwa LPG, lub powrót do zasilania benzyną w celu dokonania diagnostyki systemu.
Sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu LOVATO EASY FAST DIRECT INJECTION do silników 3, 4, cylindrowych z bezpośrednim wtryskiem. Występuje w trzech wersjach dopasowanych do liości cylindrów oraz zaawansowania sterowania silnikiem. Odczytuje sygnały wtrysku paliwa, ciśnienia benzyny, temperaturę silnika, pozostaje w komunikacji ze sterownikiem silnika, za pośrednictwem szyny CAN.
Czujnik temperatury montuje się na przewodzie cieczy chłodzącej, bezpośrednio przed reduktorem. Sygnał z tego urządzenia przekazywany jest do sterownika, uzupełniając serię informacji potrzebną do bezawaryjnego funkcjonowania silnika na gazie.