E-GO II, to nowy system Lovato. Jest tani, prosty w montażu i obsłudze. Został stworzony dla pojazdów, które nie wymagają zaawansowanych rozwiązań technicznych.
Reduktor - parownik model RGJ-3.2, jednostopniowy, sterowany elektronicznie. Zalecany do samochodów wyposażonych w silniki o mocy maksymalnej do 170 KM. Pełni funkcję podgrzania ciekłego gazu LPG z wykorzystaniem gorącej cieczy chłodzącej silnika i zmiany stanu skupienia LPG na gazowy z jednoczesną regulacją ciśnienia. Posiada wbudowany filtr fazy ciekłej LPG.
Filtr jednorazowy umieszczony jest na przewodzie łączącym reduktor z listwą wtryskiwaczy, oczyszcza przepływający gaz.Zalecane jest stosowanie oryginalnych filtrów producenta, charakteryzują się dużą skutecznością filtrowania.
Wtryskiwacze EP charakteryzują się dużą funkcjonalnością. Cztery sekcje tworzą listwę wtryskową dla czterocylindrowego silnika. Małe gabaryty dają możliwość łatwiejszego i precyzyjniejszego montażu . Dopasowanie do mocy i pojemności silnika, odbywa się za pomocą kalibrowanych dysz.
Przełącznik elektroniczny posiada następujące funkcje: dwie pozycje wyboru zasilania: gaz/benzyna, wskazanie rodzaju i ilości pozostałego paliwa aktualnie używanego, przy użyciu diód świetlnych. Jest ponadto wyposażony w sygnał akustyczny, który aktywuje się w następujących warunkach: powrót do zasilania benzyną z powodu braku paliwa LPG, lub powrót do zasilania benzyną w celu dokonania diagnostyki systemu.
Kompaktowy sterownik zarządzający systemem zasilania gazowego LOVATO E-GO II, o małych wymiarach ułatwiających montaż. Strategia kontroli elektronicznej jest zarejestrowana na mapie sterowania wtryskiwaczami gazu, która zawiera także wartości obrotów silnika i czasów wtrysku benzyny. Czujnik ciśnienia i temperatury gazu, jest częścią składową systemu i wysyła sygnały do komputera, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania pojazdu. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej , jest zainstalowany przed reduktorem i dostarcza sygnał wykorzystywany do określenia momentu przejścia z benzyny na gaz po uruchomieniu pojazdu. Przejście w tryb pracy na gazie, uzależnione jest również od czasu jaki upłynął od uruchomienia pojazdu, oraz prędkości obrotowej silnika. Sterownik posiada ponadto funkcje diagnostyczne, oraz funkcje automatycznego powrotu na benzynę w przypadku awarii, bądź wypalenia gazu w zbiorniku.
Czujnik P/T/MAP przekazuje do sterownika informacje o bieżącym ciśnieniu i temperaturze gazu dostarczonego do listwy wtrysku gazu. Dodatkowo mierzy ciśnienie absolutne w układzie zasysania powietrza do silnika.