Jest przeznaczony do adaptacji samochodowych silników benzynowych 4 cylindrowych w celu zasilania gazem ziemnym CNG. Instalacja charakteryzuje się łatwym montażem zintegrowanych komponentów oraz uproszczoną kalibracją systemu. Dla użytkownika jest obsługiwana intuicyjnie i ceniona za bezawaryjność. Sterownik systemu posiada system autodiagnozy OBD, który współpracuje z samochodowym systemem diagnostycznym.
Reduktor CNG, model NG 1, jednostopniowy, sterowany elektronicznie, zalecany do silników wolnossących i doładowanych. Reduktor redukuje ciśnienie gazu z aż 200 bar na wejściu od butli CNG do tylko 2 bar na wyjściu na listwę wtryskową. Wydajność reduktora to 22 Kg / h. Reduktor posiada elektrozawór odcinający dopływ gazu podczas pracy na benzynie i zawór bezpieczeństwa. NG1 obsługuje pojazdy wyposażone w silniki o mocy do 150 KM.
Reduktor CNG, model NG 2-2, dwustopniowy, sterowany elektronicznie, zalecany do silników wolnossących i doładowanych. Reduktor redukuje ciśnienie gazu z aż 200 bar na wejściu od butli CNG do tylko 2 bar na wyjściu na listwę wtryskową. Wydajność reduktora to 40 Kg / h. Reduktor posiada elektrozawór odcinający dopływ gazu podczas pracy na benzynie i zawór bezpieczeństwa. NG2 obsługuje pojazdy wyposażone w silniki o mocy do 220 KM.
Filtr jednorazowy umieszczony jest na przewodzie łączącym reduktor z listwą wtryskiwaczy i oczyszcza przepływający gaz. Zalecane jest stosowanie oryginalnych filtrów producenta, mają one dużą skuteczność filtrowania.
Wtryskiwacze są zarządzane sterownikiem ECU gazu. W zależności od typu silnika i ilości cylindrów możemy zamontować jedną lub dwie listwy wtryskowe. Dzięki zainstalowanym czujnikom z listwy wtryskiwaczy pobierane są sygnały ciśnienia i temperatury gazu. Wtryskiwacze są bardzo szybkie, czas otwarcia 2 ms a maksymalne ciśnienie pracy wynosi 300 kPa.
Przełącznik elektroniczny posiada następujące funkcje: dwie pozycje wyboru zasilania gaz/benzyna, wskazania rodzaju i ilości pozostałego paliwa aktualnie używanego przy użyciu diód świetnych. Jest ponadto wyposażony w sygnał akustyczny, który aktywuje się w następujących warunkach: powrót do zasilania benzyną z powodu braku paliwa LPG lub powrót do zasilania benzyną w celu dokonania diagnostyki systemu.
Sterownik (komputer ECU) zarządzający systemem zasilania gazowego OMEGAS, wyposażony w podłączenie do EOBD. Strategia kontroli elektronicznej jest zarejestrowana na mapie sterowania wtryskiwaczami gazu, która zawiera także wartości obrotów silnika i czasów wtrysku benzyny. Czujnik ciśnienia i temperatury gazu są częścią składową systemu i wysyłają sygnały skierowane do komputera, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania pojazdu. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej zainstalowany przed reduktorem dostarcza sygnał wykorzystywany do korygowania składu mieszanki względem temperatury oraz określenia momentu przejścia z benzyny na gaz po uruchomieniu pojazdu. Przejście w tryb pracy na gazie uzależnione jest również od czasu jaki minął od uruchomienia pojazdu i od prędkości obrotowej silnika. Sterownik posiada możliwość pełnego zarządzania paliwami, podstawowym oraz alternatywnym. Może w żądanym momencie wyłączać pojedyńcze cylindry zasilane benzyną lub dodać benzyny do mieszanki powietrzno-gazowej. Funkcja rozszerza paletę nietypowych i wymagających silników możliwych do adaptacji.