System LANDIRENZO OMEGAS DIRECT stanowi nową ewolucję systemu sekwencyjnego gazu LPG: został zaprojektowany do przekształcania silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
System LPG LANDIRENZO redukuje emisję zanieczyszczeń, przyczyniając się do poprawy jakości powietrza i gwarantując zgodność z coraz bardziej rygorystycznymi normami środowiskowymi.
Zaawansowana technologia pozwala systemowi Omegas Direct zapewnić wysoką wydajność przy jednoczesnym zachowaniu funkcjonalności silnika przez lata.
Wtryskiwacze najnowszej generacji zapewniają dokładne dozowanie paliwa w celu optymalizacji spalania.
System Omegas Direct LPG współdziała z systemem benzynowym i oferuje połączenia OBDII. Omegas Direct jest dostępny w kilku różnych wersjach, aby przystosować się do pojazdów o różnych pojemnościach, w tym silników turbo
Reduktor LI02- parownik LPG, jednostopniowy. Zalecany do samochodów wyposażonych w silniki wolnossące o 2,3,4 cylindrach i mocy maksymalnej do 149 KM. W parowniku gaz jest podgrzewany i rozprężany do postaci gazowej. Energia cieplna jest odbierana z układu chłodzenia silnika. Ciśnienie gazu jest redukowane a jego wartość jest ustalana na podstawie obciążenia silnika.
Reduktor LI10 - parownik LPG, jednostopniowy, ze zintegrowanym elektrozaworem oraz filtrem fazy ciekłej. Występuje w wersjach: standard do silników wolnossących oraz „turbo” do silników doładowanych. Zalecany do pojazdów wyposażonych w silniki o mocy maksymalnej do 200KM. W parowniku gaz jest podgrzewany i rozprężany do postaci gazowej. Energia cieplna jest odbierana z układu chłodzenia silnika. Ciśnienie gazu jest redukowane a jego wartość jest ustalana na podstawie obciążenia silnika. Posiada wbudowany elektrozawór oraz filtr fazy ciekłej.
Filtr jednorazowy umieszczony jest na przewodzie łączącym reduktor z listwą wtryskiwaczy i oczyszcza przepływający gaz. Zalecane jest stosowanie oryginalnych filtrów producenta, mają one dużą skuteczność filtrowania.
Wtryskiwacze GIRS12 zostały zaprojektowane I testowane w celu osiągnięcia wysokiej precyzji dawkowania przy zmniejszonych rozmiarach oraz dla lepszej adaptacji zabudowy w komorze silnika i wysoka kultura. Nawet w wyjątkowo trudnych warunkach pracy gwarantują niezawodną pracę dzięki podłączeniu za pomocą wtyków IP6K9K . Dzięki czterem grupom wydatku są łatwe w adaptacji dla różnych typów silników i różnych pojemności. Listwy występują w grupach po 2,3 i 4 wtryskiwacze.
Wtryskiwacze są zarządzane sterownikiem ECU gazu. W zależności od typu silnika i ilości cylindrów możemy zamontować jedną lub dwie listwy wtryskowe. Dzięki zainstalowanym czujnikom z listwy wtryskiwaczy pobierane są sygnały ciśnienia i temperatury gazu. Wtryskiwacze są bardzo szybkie, czas otwarcia 2 ms a maksymalne ciśnienie pracy wynosi 300 kPa.
Przełącznik elektroniczny posiada następujące funkcje: dwie pozycje wyboru zasilania gaz/benzyna, wskazania rodzaju i ilości pozostałego paliwa aktualnie używanego przy użyciu diód świetnych. Jest ponadto wyposażony w sygnał akustyczny, który aktywuje się w następujących warunkach: powrót do zasilania benzyną z powodu braku paliwa LPG lub powrót do zasilania benzyną w celu dokonania diagnostyki systemu.
Elektroniczna jednostka sterująca Landirenzo OMEGAS DIRECT 3.0 powstała z myślą o specyfice silników z wtryskiem bezpośrednim oraz w celu zapewnienia regularnego czyszczenia i konserwacji wtryskiwaczy tak, aby nawet podczas pracy na gazie możliwe było wtryskiwanie niewielkich ilości benzyny bezołowiowej w cyklach naprzemiennych. Cykle te minimalizują zużycie paliwa, są optymalizowane przez system i niezauważalne dla kierowcy.
OMEGAS DIRECT 3.0 umożliwia łączność z systemem OBDII (On Board Diagnostic II) pojazdu, komunikując się za pośrednictwem magistrali CAN lub K ze sterownikiem gazowym w celu zapobieżenia awariom. Funkcja diagnostyki sprawdza również podłączenie wtrysków benzyny oraz działanie poszczególnych wtrysków gazu.
Czujnik temperatury montuje się na przewodzie cieczy chłodzącej, bezpośrednio przed reduktorem. Sygnał z tego urządzenia przekazywany jest do sterownika, uzupełniając serię informacji potrzebną do bezawaryjnego funkcjonowania silnika na gazie.