Jest przeznaczony do adaptacji samochodowych silników benzynowych w celu zasilania gazem LPG posiadających od 2 do nawet 10 cylindrów. Instalacja charakteryzuje się łatwym montażem zintegrowanych komponentów oraz uproszczoną kalibracją systemu. Dla użytkownika jest obsługiwana intuicyjnie i ceniona za bezawaryjność. Sterownik systemu posiada system autodiagnozy OBD, który współpracuje z samochodowym systemem diagnostycznym.
Reduktor - parownik model ML14, jednostopniowy, sterowany elektronicznie. Zalecany do samochodów wyposażonych w silniki o mocy maksymalnej do 140 KM. W parowniku gaz jest podgrzewany i rozprężany do postaci gazowej. Energia cieplna jest odbierana z układu chłodzenia silnika. Ciśnienie gazu jest redukowane a jego wartość jest ustalana na podstawie obciążenia silnika. Posiada wbudowany elektrozawór oraz filtr fazy ciekłej.
Reduktor- parownik model ML04XJ, jednostopniowy, sterowany elektronicznie. Zalecany do samochodów wyposażonych w silniki wolnossące i doładowane, posiadające od 2 do 8 cylindrów i mocy maksymalnej do 220 KM. W parowniku gaz jest podgrzewany i rozprężany do postaci gazowej. Energia cieplna jest odbierana z układu chłodzenia silnika. Ciśnienie gazu jest redukowane a jego wartość jest ustalana na podstawie obciążenia silnika.
Reduktor- parownik model XJ-TDM, jednostopniowy-dwukomorowy, sterowany elektronicznie. Zalecany do samochodów wyposażonych w silniki wolnossące i doładowane, posiadające od 5 do 8 cylindrów i mocy maksymalnej do 350 KM. W parowniku gaz jest podgrzewany i rozprężany do postaci gazowej. Energia cieplna jest odbierana z układu chłodzenia silnika. Ciśnienie gazu jest redukowane a jego wartość jest ustalana na podstawie obciążenia silnika.
Filtr jednorazowy umieszczony jest na przewodzie łączącym reduktor z listwą wtryskiwaczy i oczyszcza przepływający gaz. Zalecane jest stosowanie oryginalnych filtrów producenta, mają one dużą skuteczność filtrowania.
Wtryskiwacze są zarządzane sterownikiem ECU gazu. Na listwie mogą być zainstalowane 2, 3 lub 4 wtryskiwacze, co pozwala na pokrycie szerokiego pola możliwych zastosowań. Małe gabaryty listwy wtryskowej ułatwiają montaż w komorze silnika.
Przełącznik elektroniczny posiada następujące funkcje: dwie pozycje wyboru zasilania gaz/benzyna, wskazania rodzaju i ilości pozostałego paliwa aktualnie używanego przy użyciu diód świetnych. Jest ponadto wyposażony w sygnał akustyczny, który aktywuje się w następujących warunkach: powrót do zasilania benzyną z powodu braku paliwa LPG lub powrót do zasilania benzyną w celu dokonania diagnostyki systemu.
Sterownik (komputer ECU) zarządzający systemem zasilania gazowego, wyposażony jest w diagnostykę OBD. Osługuje silniki 2, 3, i 4 cylindrowe. Strategia kontroli elektronicznej jest zarejestrowana na mapie sterowania wtryskiwaczami gazu, która zawiera także wartości obrotów silnika i czasów wtrysku benzyny. Czujnik ciśnienia i temperatury gazu są częścią składową systemu i wysyłają sygnały skierowane do komputera, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania pojazdu. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zainstalowany przed reduktorem dostarcza sygnał wykorzystywany do określenia momentu przejścia z benzyny na gaz po uruchomieniu pojazdu. Przejście w tryb pracy na gazie uzależnione jest również od czasu jaki minął od uruchomienia pojazdu i od prędkości obrotowej silnika. Sterownik posiada ponadto funkcje diagnostyczne oraz funkcje automatycznego powrotu na benzynę w przypadku awarii, bądź wypalenia gazu w zbiorniku.
Sterownik (komputer ECU) zarządzający systemem zasilania gazowego, wyposażony jest w diagnostykę OBD. Obsługuje silniki o 5, 6, 8 cylindrach. Strategia kontroli elektronicznej jest zarejestrowana na mapie sterowania wtryskiwaczami gazu, która zawiera także wartości obrotów silnika i czasów wtrysku benzyny. Czujnik ciśnienia i temperatury gazu są częścią składową systemu i wysyłają sygnały skierowane do komputera, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania pojazdu. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zainstalowany przed reduktorem dostarcza sygnał wykorzystywany do określenia momentu przejścia z benzyny na gaz po uruchomieniu pojazdu. Przejście w tryb pracy na gazie uzależnione jest również od czasu jaki minął od uruchomienia pojazdu i od prędkosci obrotowej silnika. Sterownik posiada ponadto funkcje diagnostyczne oraz funkcje automatycznego powrotu na benzynę w przypadku awarii, bądź wypalenia gazu w zbiorniku.
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej pobiera odczyt temperatury , bezpośrednio z reduktora. Sygnał przekazywany jest do sterownika, uzupełniając informacje, potrzebne do bezawaryjnego funkcjonowania silnika na gazie.
Czujnik P/T/MAP przekazuje do sterownika informacje o bieżącym ciśnieniu i temperaturze gazu dostarczonego do listwy wtrysku gazu. Dodatkowo mierzy ciśnienie absolutne w układzie zasysania powietrza do silnika.
Elektrozawór odcina dopływ gazu do reduktora kiedy instalacja pracuje w trybie zasilania benzyną. Filtr oczyszcza gaz w fazie ciekłej, głównie z zabrudzeń mechanicznych.
Elektrozawór o powiększonej przepustowości, odcina dopływ gazu do reduktora kiedy instalacja pracuje w trybie zasilania benzyną. Filtr oczyszcza gaz w fazie ciekłej, głównie z zabrudzeń mechanicznych.