LOVATO SMART EXR LPG

SMART ExR to nowy, funkcjonalny, wydajny i oszczędny wielopunktowy system wtrysku sekwencyjnego. Sterownik dający możliwość łatwiejszej instalacji i obniżenia kosztów jest w stanie przetworzyć w bardzo zaawansowany sposób sygnały z systemu benzynowego, powodując iż sygnał MAP jest już nie potrzebny. Wprowadzona nowa listwa wtryskowa może być zastosowana w wersji z 4 wtryskiwaczami jak i również w wersji 2+2 dla siłowników BOXER oraz innych specyficznych silników. Ponadto, na listwie zabudowany został czujnik temperatury i ciśnienia gazu.

system gazowy 1 2 3 4 5 6
arrow

Reduktor LOVATO RGJ 3.2L1

Reduktor - parownik model RGJ-3.2, jednostopniowy, sterowany elektronicznie. Zalecany do samochodów wyposażonych w silniki o mocy maksymalnej do 170 KM. Pełni funkcję podgrzania ciekłego gazu LPG z  wykorzystaniem gorącej cieczy chłodzącej silnika i zmiany stanu skupienia LPG na gazowy z jednoczesną regulacją ciśnienia. Posiada wbudowany filtr fazy ciekłej LPG.

part
arrow

Filtr gazu fazy lotnej LOVATO LPG / CNG2

Filtr z wymiennym wkładem umieszczony jest na przewodzie łączącym reduktor z listwą wtryskiwaczy i oczyszcza gaz. Zabudowane są w nim czujniki mierzące ciśnienie i temperaturę gazu. Zalecane jest stosowanie oryginalnych filtrów producenta, mają one dużą skuteczność filtrowania. 

part
arrow

Listwa wtryskowa JP 2-3-4 cylindry LOVATO SMART LPG / CNG3

Wtryskiwacze JP cechują się dużą funkcjonalnością. Można je rozłączać i łączyć w grupy tworząc listwę wtryskową. Małe gabaryty dają możliwość łatwiejszego i precyzyjniejszego montażu . Dla użytkownika z pewnością zostaną docenione za cichą pracę i wysoką trwałość.

part
arrow

Przełącznik benzyna-gaz LOVATO4

Przełącznik elektroniczny posiada następujące funkcje: dwie pozycje wyboru zasilania: gaz/benzyna, wskazanie rodzaju i ilości pozostałego paliwa aktualnie używanego, przy użyciu diód świetlnych. Jest ponadto wyposażony w sygnał akustyczny, który aktywuje się w następujących warunkach: powrót do zasilania benzyną z powodu braku paliwa LPG, lub powrót do zasilania benzyną w celu dokonania diagnostyki systemu.

part
arrow

Sterownik SMART ExR5

Nowy Sterownik (komputer ECU) zarządzający systemem zasilania gazowego LOVATO SMART, jest niewielkich gabarytów, co  ułatwia montaż. Strategia kontroli elektronicznej jest zarejestrowana na mapie sterowania wtryskiwaczami gazu, która zawiera także wartości obrotów silnika i czasów wtrysku benzyny. Czujnik ciśnienia i temperatury gazu są częścią składową systemu i wysyłają sygnały skierowane do komputera, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania pojazdu. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zainstalowany przed reduktorem  dostarcza sygnał wykorzystywany do określenia momentu przejścia z benzyny na gaz po uruchomieniu pojazdu. Przejście w tryb pracy na gazie uzależnione jest również od czasu jaki minął od uruchomienia pojazdu i od prędkości obrotowej silnika. Sterownik posiada ponadto funkcje diagnostyczne oraz funkcje automatycznego powrotu na benzynę w przypadku awarii, bądź wypalenia gazu w zbiorniku.

part
arrow

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej LOVATO LPG6

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej pobiera odczyt temperatury , bezpośrednio z reduktora. Sygnał przekazywany jest do sterownika, uzupełniając informacje, potrzebne do bezawaryjnego funkcjonowania silnika na gazie.

part