LOVATO SMART CNG

Jest przeznaczony do adaptacji samochodowych silników benzynowych 2,3 lub 4 cylindrowych w celu zasilania gazem ziemnym CNG. Instalacja charakteryzuje się łatwym montażem zintegrowanych komponentów oraz uproszczoną kalibracją systemu. Dla użytkownika jest obsługiwana intuicyjnie i  ceniona za bezawaryjność.

system gazowy 1 2 3 4 5
arrow

Reduktor LOVATO RMJ3.2 CNG1

Reduktor CNG, model RMJ-3, dwustopniowy, sterowany elektronicznie.  Reduktor redukuje ciśnienie gazu z aż 200 bar na wejściu od butli CNG do tylko 2 bar na wyjściu na listwę wtryskową. Charakteryzuje się bardzo dużą wydajnością 40 kg/h. Reduktor posiada wbudowany filtr, elektrozawór odcinający dopływ gazu podczas pracy na benzynie i zawór bezpieczeństwa.

part
arrow

Filtr gazu fazy lotnej LOVATO LPG / CNG2

Filtr z wymiennym wkładem umieszczony jest na przewodzie łączącym reduktor z listwą wtryskiwaczy i oczyszcza gaz. Zabudowane są w nim czujniki mierzące ciśnienie i temperaturę gazu. Zalecane jest stosowanie oryginalnych filtrów producenta, mają one dużą skuteczność filtrowania. 

part
arrow

Listwa wtryskowa JP 2-3-4 cylindry LOVATO SMART LPG / CNG3

Wtryskiwacze JP cechują się dużą funkcjonalnością. Można je rozłączać i łączyć w grupy tworząc listwę wtryskową. Małe gabaryty dają możliwość łatwiejszego i precyzyjniejszego montażu . Dla użytkownika z pewnością zostaną docenione za cichą pracę i wysoką trwałość.

part
arrow

Przełącznik benzyna-gaz LOVATO4

Przełącznik elektroniczny posiada następujące funkcje: dwie pozycje wyboru zasilania: gaz/benzyna, wskazanie rodzaju i ilości pozostałego paliwa aktualnie używanego, przy użyciu diód świetlnych. Jest ponadto wyposażony w sygnał akustyczny, który aktywuje się w następujących warunkach: powrót do zasilania benzyną z powodu braku paliwa LPG, lub powrót do zasilania benzyną w celu dokonania diagnostyki systemu.

part
arrow

Sterownik SMART ExR5

Nowy Sterownik (komputer ECU) zarządzający systemem zasilania gazowego LOVATO SMART, jest niewielkich gabarytów, co  ułatwia montaż. Strategia kontroli elektronicznej jest zarejestrowana na mapie sterowania wtryskiwaczami gazu, która zawiera także wartości obrotów silnika i czasów wtrysku benzyny. Czujnik ciśnienia i temperatury gazu są częścią składową systemu i wysyłają sygnały skierowane do komputera, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania pojazdu. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zainstalowany przed reduktorem  dostarcza sygnał wykorzystywany do określenia momentu przejścia z benzyny na gaz po uruchomieniu pojazdu. Przejście w tryb pracy na gazie uzależnione jest również od czasu jaki minął od uruchomienia pojazdu i od prędkości obrotowej silnika. Sterownik posiada ponadto funkcje diagnostyczne oraz funkcje automatycznego powrotu na benzynę w przypadku awarii, bądź wypalenia gazu w zbiorniku.

part