LANDIRENZO OMEGAS 4.0

Gaz LPG, w stanie ciekłym , wypływa ze zbiornika przez wielozawór ( który połączony z wlewem służy także do tankowania LPG ) i skierowany zostaje do komory silnika przez przewód, na którym umieszczony jest elektrozawór LPG, umożliwiający przepływ gazu tylko przy pracującym silniku i przełączniku ustawionym w pozycji “GAZ”. W Komorze silnika znajduje się reduktor, gdzie następuje redukcja ciśnienia gazu LPG oraz zmiana stanu skupienia z ciekłego w gazowy.

Wielopunktowy system wtrysku sekwencyjnego LANDIRENZO OMEGAS 4.0, należy do najnowocześniejszych dostępnych na rynku, systemów zasilania gazem LPG w fazie lotnej. Komputer ECU (sterownik), określając aktualny czas wtrysku gazu, opiera się na przejętych podczas zasilania gazem, czasach wtrysku benzyny. Oznacza to, że kontrola nad silnikiem leży w gestii komputera wtrysku benzyny (sterownika) a sterownik instalacji gazowej przetwarza polecenia wygenerowane dla wtryskiwaczy benzynowych na odpowiednie polecenia dla wtryskiwaczy gazu.

Aby zachować idealną zgodność z systemem benzynowym, komputer ECU(sterownik) systemu gazowego, uruchamia wtrysk gazu na tym samym cylindrze z którego został pobrany czas wtrysku benzyny. Krótko mówiąc możemy stwierdzić, że komputer gazu oblicza jaką ilość energii, która powinna być wyzwolona za pośrednictwem benzyny, zamienić na odpowiednią ilość energii, wygenerowaną przez gaz.

LANDIRENZO OMEGAS 4.0 w minimalnym stopniu narusza oryginalny system zasilania na benzynę i jest w stanie zintegrować się w sposób wydajny z głównymi funkcjami (kontrola stężenia mieszanki, cut off, EGR, odcięcie paliwa przy zadanych obrotach , itd) jak też z dodatkowymi (kontrola sprzęgła klimatyzatora, nadciśnienie wspomagania kierownicy, obciążenia elektryczne, itd) tego systemu.

Przeliczenie czasu wtrysku benzyny na czas wtrysku gazu jest realizowane w oparciu o szereg parametrów, które oprócz czasów wtrysku benzyny, są pozyskiwane przez komputer ECU(sterownik) gazu, takich jak: ciśnienie gazu na listwie, temperatura gazu, temperatura cieczy chłodzącej w silniku i obroty silnika .

system gazowy 1 2 3 4 5 6

2-3-4 CYLINDRY
2-3-4 CYLINDRY TURBO
4 CYLINDRY BOXER
4 CYLINDRY BOXER TURBO

arrow

Reduktor LANDIRENZO LI02 / LI101

Reduktor LI02- parownik LPG, jednostopniowy.  Zalecany do samochodów wyposażonych w silniki wolnossące o 2,3,4 cylindrach i mocy maksymalnej do 136 KM. W parowniku gaz jest podgrzewany i rozprężany do postaci gazowej. Energia cieplna jest odbierana z układu chłodzenia silnika. Ciśnienie gazu jest redukowane a jego wartość jest ustalana na podstawie obciążenia silnika.

 

 

Reduktor LI10 - parownik LPG, jednostopniowy, ze zintegrowanym elektrozaworem oraz filtrem fazy ciekłej. Występuje w wersjach: standard do silników wolnossących oraz „turbo” do silników doładowanych. Zalecany do pojazdów wyposażonych w silniki o mocy maksymalnej do 200KM.  W parowniku gaz jest podgrzewany i rozprężany do postaci gazowej. Energia cieplna jest odbierana z układu chłodzenia silnika. Ciśnienie gazu jest redukowane a jego wartość jest ustalana na podstawie obciążenia silnika. Posiada wbudowany elektrozawór oraz filtr fazy ciekłej.

part
arrow

Filtr gazu fazy lotnej LANDIRENZO LPG / CNG2

Filtr jednorazowy umieszczony jest na przewodzie łączącym reduktor z listwą wtryskiwaczy i oczyszcza przepływający gaz. Zalecane jest stosowanie oryginalnych filtrów producenta, mają one dużą skuteczność filtrowania.

part
arrow

Listwa wtryskowa 4 cylindry LANDIRENZO GIRS12 LPG / CNG3

Wtryskiwacze GIRS12 zostały zaprojektowane I testowane w celu osiągnięcia wysokiej precyzji dawkowania przy zmniejszonych rozmiarach oraz dla lepszej adaptacji zabudowy w komorze silnika i wysoka kultura. Nawet w wyjątkowo trudnych warunkach pracy gwarantują niezawodną pracę dzięki podłączeniu za pomocą wtyków IP6K9K . Dzięki czterem grupom wydatku są łatwe w adaptacji dla różnych typów silników i różnych pojemności. Listwy występują w grupach po 2,3 i 4 wtryskiwacze.

part
arrow

Przełącznik benzyna-gaz LANDIRENZO OMEGAS LPG / CNG , EVO LPG / CNG4

Przełącznik elektroniczny posiada następujące funkcje: dwie pozycje wyboru zasilania gaz/benzyna, wskazania rodzaju i ilości pozostałego paliwa aktualnie używanego przy użyciu diód świetnych. Jest ponadto wyposażony w sygnał akustyczny, który aktywuje się w następujących warunkach: powrót do zasilania benzyną z powodu braku paliwa LPG lub powrót do zasilania benzyną w celu dokonania diagnostyki systemu.

part
arrow

Sterownik LANDIRENZO OMEGAS 4.05

LANDIRENZO OMEGAS 4.0 to sterownik zarządzający systemem zasilania gazowego OMEGAS, został zaprojektowany i zbudowany dla pełnej integracji systemu gazowego z nowej generacji silnikami EUR4, EUR5 i EUR6.

Oferuje podłączenie do systemu  OBDII (On Board Diagnostic II) aby:

• monitorować i korzystać z informacji o korekcjach benzynowych podczas działania na gazie,
• kompensować  dawki pod kątem jakości i składu gazu.
• główne parametry pracy układu paliwowego widoczne w SW gazowym
• reset błędów układu OBD

Omegas 4.0 sprawdza połączenia/rozcięcia sygnałów wtryskiwaczy benzyny, diagnozuje pracę każdego z wtryskiwaczy gazu osobno, zarządza strategiami dotrysku benzyny podczas pracy na gazie, gwarantując znakomitą jakość i trwałość.

 

Prócz funkcjionalności zanych dotychczas jak:

- precyzyjna mapa gazowa
- Start&Stop
- Valvetronic
- płynne przejścia benzyna/gazbenzyna po osiągnięciu temperatury, po cut-off, jałowy na benzynie czy, wysokie obroty
- działanie wymuszone – przełącznik nieaktywny, funkcja flotowa
- zmiana sekwencji wtryskiwaczy gazowych
- pełne zarządzanie ekstrawtryskiem
- Split fuel – cykliczny wtrysk benzyny na jednym z cylindrów dla kontroli ciśnienia benzyny czy ochrony silnika
- automatyczny dodatek paliwa
- przejście na benzynę przy zbyt wysokich obrotach
- przejście na benzynę na biegu jałowym

 

OMEGAS 4.0 oferuje wiele nowych:

- diagnoza i zarządzanie odcięciem pompy paliwa
- regulacja jasności przełącznika
- regulacja głośności buzzera
- strategie anty-zgaszeniowe
- regulowana rozgrzewka wtryskiwaczy gazu
- dodatek paliwa aktywny przy wyprzedzeniu sekwencji
- przywołanie do serwisu  na przegląd
- obsługa łączności bezprzewodowej (przez dodatkowy moduł)
- kontrolę pracy systemu przez aplikacje

part
arrow

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej LANDIRENZO LPG6

Czujnik temperatury montuje się na przewodzie cieczy chłodzącej, bezpośrednio przed reduktorem. Sygnał z tego urządzenia przekazywany jest do sterownika, uzupełniając serię informacji potrzebną do bezawaryjnego funkcjonowania silnika na gazie.

part

Ta strona korzysta z plików cookies. Sprawdź naszą politykę prywatności żeby dowiedzieć się więcej.

Akceptuję